Biuro Rady wykonuje zadania związane z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania Rady i jej organów, zapewnia obsługę merytoryczną, administracyjną i kancelaryjno-techniczną Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczących i Komisji Rady. Udziela wszechstronnej pomocy w organizowaniu pracy radnych w zakresie wynikającym z mandatu radnego. Do zadań Biura należy w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie wydziałami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia tych organów,
- organizacyjne przygotowanie posiedzeń Rady Gminy i jej Komisji,
- opracowywanie i sporządzanie protokołów z sesji Rady Gminy oraz stałych Komisji Rady,
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii Komisji oraz interpelacji i wniosków radnych zgłaszanych na sesjach oraz w okresie między sesjami,
- wykonywanie czynności związanych z przekazywaniem uchwał Rady Gminy organom nadzoru – tj. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie oraz Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie,
- przesyłanie uchwał Rady Gminy do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego,
- udostępnianie uchwał Rady Gminy w Biuletynie Informacji Publicznej,
- przekazywanie do realizacji wydziałom i kierownikom jednostek organizacyjnych odpisów uchwał Rady Gminy, wniosków Komisji i interpelacji radnych gminy,
- zapewnianie niezbędnej pomocy technicznej, administracyjnej i organizacyjnej radnych w sprawowaniu ich funkcji,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym radnych i kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz osób upoważnionych do wydania decyzji w imieniu wójta,
- obsługa kancelaryjna działalności Przewodniczącego Rady Gminy,
- współudział w przygotowywaniu projektu planu pracy Rady oraz jej Komisji,
- obsługa organizacyjno – merytoryczna szkoleń i narad, w szczególności kierowników oraz sołtysów, zwoływanych przez Wójta,
- udzielania pomocy organizacyjnej w działalności jednostek pomocniczych Gminy, w tym obsługa techniczno-kancelaryjna wyborów sołtysów i rad sołeckich,
- prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami radnych i mieszkańców Gminy,
- współudział w wykonywaniu zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich oraz referendów,
- prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników do sądów powszechnych.
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i jej Komisji:
mgr Katarzyna Urbaniak
KONTAKT
Urząd Gminy Limanowa
34-600 Limanowa
ul. Matki Boskiej Bolesnej 18 B
Biuro Rady Gminy - pokój nr 4
tel. 18 337 22 52 wew. 132
fax.18 337 13 37
email: [email protected]