ZAPROSZENIE
Wszystkich mieszkańców Gminy Limanowa
serdecznie zapraszam
do uczestniczenia w V sesji Rady Gminy Limanowa,
która odbędzie się w dniu 5 grudnia 2024 r. /czwartek/
o godz. 1100 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Limanowa.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Wystąpienia zaproszonych gości.
5. Sprawozdanie Wójta Gminy o pracach w okresie międzysesyjnym.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał i podjęcie uchwał w sprawie:
- pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- uchwalenia budżetu Gminy Limanowa na 2025 rok,
- przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Limanowa,
- zmian w budżecie Gminy Limanowa na 2024 r.,
- zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Limanowa,
- ustalenia wykazu wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2024,
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2025 rok,
- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Limanowa,
- ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
- zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
- udzielenia dotacji na zakup wyposażenia strażackiego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Rybiu,
- udzielenia dotacji na wymianę opon w samochodzie pożarniczym dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kisielówce,
- zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia dotacji na zakup lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla OSP Pisarzowa,
- zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów, określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso i terminu płatności dla inkasentów,
- zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, ustalenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso,
- przyjęcia na 2025 r. programu współpracy Gminy Limanowa z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Gminy Limanowa w zakresie odpowiadającym zadaniom Gminy Limanowa,
- przyjęcia Programu Wspierania Rodziny dla Gminy Limanowa na lata 2025-2027,
- zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania, a także szczegółowych warunków przyznawania, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich, sposobu ich rozliczania i rozszerzenia katalogu osób uprawnionych do tych usług,
- określenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Limanowa oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów,
- nadania sztandaru Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wysokiem,
- przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych pomników przyrody – drzew rosnących na działce ew. nr 991/4 w msc. Męcina,
- zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Limanowa na 2025 r.,
- przekazania petycji zgodnie z właściwością,
- rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Limanowa.
8. Przyjęcie Rezolucji Rady Gminy Limanowa do Wojewody Małopolskiego o podjęcie działań na rzecz rozwiązania problemu mieszkaniowego społeczności romskiej, zamieszkałej w sołectwie Koszary na terenie Gminy Limanowa.
9. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Limanowa w roku szkolnym 2023/2024.
10. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Limanowej za 2023 rok.
11. Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy o stwierdzonych nieprawidłowościach w analizowanych oświadczeniach majątkowych za 2023 r.
12. Wnioski i oświadczenia radnych
13. Odpowiedzi Wójta Gminy na wnioski radnych.
14. Informacja o korespondencji kierowanej do Rady Gminy w okresie międzysesyjnym.
15. Wolne wnioski i zapytania.
16. Zakończenie obrad.
Przewodniczący Rady Gminy
Daniel Łącki
Obrady sesji Rady Gminy Limanowa są rejestrowane za pomocą urządzeń nagrywających obraz i dźwięk. Podstawą przetwarzania danych osobowych osób uczestniczących w posiedzeniu jest art. 6 ust. 1 lit. e oraz art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej zwane RODO) oraz inne akty prawne obowiązującego prawa krajowego i międzynarodowego, w szczególności ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wraz z aktami wykonawczymi, ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej wraz z aktami wykonawczymi.
Liczba wyświetleń: 106