Cyfrowe rozwiązania PGNiG Obrót Detaliczny ustanawiają kolejne liczbowe rekordy. Już ponad 1,5 mln razy Klienci PGNiG aktywowali opcję elektronicznej wersji faktury, rezygnując tym samym z tradycyjnej wysyłki papierowego dokumentu. Oznacza to, że obecnie aż 65 proc. umów obsługiwanych w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta PGNiG ma włączoną usługę EKOfaktury.
– Wyraźny zwrot w stronę elektronicznych kanałów obsługi w PGNiG był widoczny już w 2020 roku. Gdy z powodu obostrzeń epidemicznych zmuszeni byliśmy czasowo zamknąć punkty obsługi klienta, całość usług przeniosła się do internetu i telefonicznej infolinii – mówi Arkadiusz Sekściński, Wiceprezes Zarządu PGNiG SA ds. rozwoju. – Kolejne miesiące pokazały, że mimo ponownego otwarcia biur obsługi klientów, wielu z nich pozostało z nami online, korzystając z kolejno udostępnianych nowych funkcjonalności. Ten trend wpisuje się w postępującą digitalizację, na którą coraz mocniej stawiamy w całej Grupie Kapitałowej PGNiG – dodaje Arkadiusz Sekściński.
– EKOfaktura to jedno z naszych cyfrowych rozwiązań, które bardzo szybko zyskuje na popularności wśród naszych Klientów indywidualnych. Pozwala na bieżącą, pełną kontrolę nad płatnościami. Jest proekologiczne poprzez znaczącą optymalizuję kosztów związanych z wydrukiem masowym i wysyłką – podkreśla Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. – Wrażenie robi także dynamika przyrostu od początku 2021 r., gdyż tylko w styczniu i lutym przybyło blisko 100 tys. nowych aktywacji EKOfaktury – dodaje Henryk Mucha.
Za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta odbiorcy mogą m.in. podać odczyt liczników, kontrolować bieżące saldo płatności, mieć wgląd w historię zużycia gazu oraz energii elektrycznej. Można także zawrzeć i przepisać umowę gazową oraz podpisać umowę na usługi takie jak Pomocna Ekipa lub Pakiet na Zdrowie. W 2020 roku w serwisie eBOK przybyło blisko 660 tys. obsługiwanych umów, co oznacza wzrost o 44 proc. względem 2019 roku. Obecnie PGNiG za pośrednictwem eBOK obsługuje ponad 2,3 mln umów w całej Polsce.
Dużą popularnością Klientów cieszy się także aplikacja mobilna, która od dłuższego czasu utrzymuje status najpopularniejszego i najlepiej ocenianego programu w branży energetycznej w Polsce. Do końca grudnia 2020 roku została pobrana ponad 1,6 mln razy, co oznacza wzrost aż o 124 proc. w stosunku do 2019 r. Ponadto do 15 marca br. aplikacja została pobrana kolejnych 120 tys. razy, osiągając tym samym łączną liczbę 1,72 mln pobrań. Co ważne, coraz więcej użytkowników korzysta z niej w sposób stały – najczęściej zgłaszając za jej pośrednictwem stan licznika i dokonując płatności on-line.
żr. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
Liczba wyświetleń: 789