W budynku Urzędu Gminy Limanowa zakończyły się prace związane z dostosowaniem siedziby Urzędu do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Zamontowano platformy schodowe, wydzielono pomieszczenie WC przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wymieniono drzwi wejściowe.
Prace projektowe dotyczące dostosowania budynku siedziby Urzędu Gminy Limanowa do potrzeb osób niepełnosprawnych rozpoczęły się w 2019 roku. Wówczas złożony został wniosek do Marszałka Województwa Małopolskiego o dofinansowanie robót zgodnie z przepisami budowlanymi, dotyczącymi obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych, ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach zadań Samorządu Województwa Małopolskiego.
Ze środków PFRON będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego na dofinansowanie robót budowlanych Gmina pozyskała kwotę
145 219,68 zł, co stanowi prawie 50% kosztów kwalifikowanych zadania. Inwestycja pn.
Modernizacja budynku Urzędu Gminy część A i B objęła również prace związane z montażem hydrantów wewnętrznych zgodnie z zaleceniem PSP Limanowa, co łącznie wyniosło
346.983,00 zł.
Roboty budowlane związane z realizacją zadania trwały od czerwca br., a wykonawcą inwestycji była Firma Usługi Ogólnobudowlane Jan Wojtas z Siekierczyny.
Efektem inwestycji jest poprawa dostępności Urzędu Gminy Limanowa dla mieszkańców gminy, w szczególności klientów z niepełnosprawnością ruchową. Likwidacja barier architektonicznych pozwoli teraz osobom sprawnym inaczej, na samodzielne załatwienie spraw w Urzędzie.
Liczba wyświetleń: 1445