Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę potwierdzania Tymczasowego Profilu Zaufanego. Profil tymczasowy również pozwala załatwić szereg usług w e-administracji, jednakże jest ważny przez 3 miesiące, a jego potwierdzenia dokonuje się za pomocą wideorozmowy z urzędnikiem.
Tymczasowy profil zaufany to rozwiązanie dla tych osób, które chcą załatwić urzędowe sprawy online, a nie mają możliwości autoryzacji swoich danych osobowych przez bankowość elektroniczną, e-dówód czy wizytę w punkcie potwierdzającym.
Osobom posiadającym możliwość założenia Profilu Zaufanego przez bankowość elektroniczną (Bank Pekao, PKO BP, Santander, Inteligo, T-Mobile bank, ING Bank Ślaski, Bank Millenium, Alior Bank, Envelo, mBANK) lub e-dowód zaleca się korzystanie z dotychczasowej możliwości ponieważ Tymczasowy Profil Zaufany to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii i jego ważności nie można samodzielnie przedłużyć.
Jak założyć Tymczasowy Profil Zaufany?
1) Wejść na stronę
https://pz.gov.pl
2) Wybrać opcję – Profil ważny tymczasowo- Rozmowa wideo z urzędnikiem
3) Uzupełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza
4) Czekać na kontakt ze strony urzędnika.
Do przeprowadzenia wideorozmowy niezbędne jest urządzenie posiadające mikrofon i kamerę oraz zainstalowana aplikacja: Skype lub Microsoft Teams.
Więcej informacji:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/tymczasowy-profil-zaufany--juz-jest
Liczba wyświetleń: 1894