Herb Gminy Limanowa Oficjalny serwis
Gminy Limanowa

Za nami 11 Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą

29.07.2019
Przepiękna, upalna pogoda, tysiące kibiców, niesamowite prędkości (251 km/h), walka na tysięczne sekundy w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy oraz bitwa o nowy rekord trasy - tak w skrócie można podsumować 11. Wyścig Górski Limanowa - Przełęcz Pod Ostrą. Jedna z najważniejszych imprez w sporcie motorowym rozgrywana była w miniony weekend  na trasie  w miejscowości Stara Wieś, (odcinek drogi powiatowej K1609 Limanowa - Kamienica od miejscowości Stara Wieś do szczytu Przełęcz pod Ostrą).



Sobotnie wyścigi w Limanowej były 5 Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, dla  kierowców klasyfikowanych w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC) był to dzień podjazdów treningowych. Na starcie pojawiło się 107 zawodników. Atrakcją dla rzesz kibiców, którzy od rana zapełniali punkty widokowe, był start 16 bolidów, w jednym z nich Polak – Paweł Rzadkosz, który na ten wyścig wsiadł do Loli B02/50 ze słowackiej stajni Vaclawa Janika.

W przedpołudniowych treningach najszybszym kierowcą był Simone Faggioli (ITA, Norma M 20 FC, Best Lap SSD), jego główny rywal nie ukończył, z powodów technicznych obu podjazdów. Na miejscu drugim dojeżdżał Christoph Lampert (AUT, Osella FA 30, Rauch Power Sports) . Najszybszym z polskich kierowców okazał się jadący Mitsubishi Lancerem Andrzej Szepieniec. Podczas pierwszego podjazdu treningowego na trasie pojawiła się czerwona flaga po niegroźnej kolizji Lancii Delta Integrale Felixa Pailera (AUT). W drugim podjeździe treningowym kontakt z barierą zaliczył Sebastian Malessa (POL, Honda Civic).

Pierwszy podjazd wyścigowy GSMP  rozpoczął się dość nerwowo. Barierę uszkodził  Kamil Strama ( POL, Mitsubishi Lancer), powodując pierwszą przerwę w podjeździe. Następna kolizja i kolejna przerwa – swojego Opla Tigrę uszkodził Michał Jasłowski. W klasyfikacji GSMP najszybciej pojechał Christoph Lampert, wyprzedzając Szymona Łukaszczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO V AMS), Andrzeja Szepieńca  (POL, Mitsubishi Lancer), Sebastiena Petit (FRA, Norma M 20 FC), Michała Ratajczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO X RS), Dubaia ( POL, Mitsubishi Lancer Berg Monster, Berg Monster Team) i Pawła Rzadkosza. Jednak najszybszym zawodnikiem podjazdu był jadący treningowo Christian Merli, który był szybszy od Christopha Lamperta i Simone Faggioli.

Po  drugim podjeździe wyścigowym GSMP, który przebiegał bez żadnych problemów, na czele tabeli pojawił się Szymon Łukaszczyk, który o 0,832 s wyprzedził Andrzeja Szepieńca i o 7,293 s ubiegłorocznego mistrza kraju Michała Ratajczyka i odebrał nagrody za pierwsze miejsce w generalce aut z nadwoziem zamkniętym  umacniając się na prowadzeniu w klasyfikacji sezonu. W podjeździe najszybszy,  jadąc treningowo przed jutrzejszą rundą FIA EHC, znów okazał się Christian Merli, zbliżając się  powoli do swojego ubiegłorocznego rekordu trasy ( 1:51,398).

Samochody z nadwoziem zamkniętym, cat. 1,2 GSMP
 
  1. Szymon Łukaszczyk
  2. Andrzej Szepieniec
  3. Dubai
  4. Waldemar Kluza
  5. Daniel Stawiarski
Najszybszym Polakiem, jadącym samochodem z nadwoziem otwartym był Paweł Rzadkosz.
 
W niedzielę rozgrywana była  9 Runda Mistrzostw Europy FIA  w wyścigach górskich (FIA EHC) oraz 6 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Wzdłuż trasy  zgromadziły się rekordowe tłumy kibiców. Rekordowa była także temperatura, przekraczająca w słońcu 30 stopni. Przebiegający rano podjazd treningowy odbył się bez większych problemów, niegroźną awarię zaliczył Dubai ( POL, Mitsubishi Lancer Bergmonster).

W pierwszym podjeździe wyścigowym w klasyfikacji Cat 2 Najszybciej pojechał Simone Faggioli (ITA, Norma M 20 FC), zbliżając się z czasem 1:51,693 do ubiegłorocznego rekordu trasy. Urzędujący Mistrz Europy i rekordzista trasy, Chrstian Merli (ITA,  Osella FA 30) stracił do Faggiolego 0,543 s). Na miejscu trzecim zameldował się Christoph Lampert ( AUT.Osella FA 30). Wśród aut produkcyjnych ( cat. 1) najszybszy był Jan Miloň ( SVK, McLaren 650 S).

W GSMP w podjeździe kolejność wyglądała następująco:  Andrzej Szepieniec, Dubai i Michał Ratajczyk. Samochód uszkodził  Szymon Łukaszczyk, Paweł Rzadkosz na rozgrzanym, śliskim asfalcie obrócił swoją Lolę o 360 stopni.



W drugim podjeździe wyścigowym FIA EHC  Merli nie zdołał odrobić straty, i ostatecznie zajął w cat 2 drugie miejsce, tracąc do Faggiolego 0,577 sekundy. Trzecie miejsce na podium zajął Christoph Lampert.

Wśród aut produkcyjnych ponownie najszybszy był Jan Miloň, znakomicie pojechał w tym podjeździe dysponujący N – grupowym Mitsubishi Lancerem Konrad Biela, wyprzedzając Antonino Migliuoli  (ITA Mitsubishi Lancer EVO X). Ostatecznie kolejność w 9 Rundzie FIA EHC w cat 2 przedstawia się następująco:
 
  1. Jan Miloň
  2. Konrad Biela
  3. Antonino Migliuolo.
6.  Runda  Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski zakończyła się ostatecznie zwycięstwem Dubaia (4:28,633) który wyprzedził Michała Ratajczyka ( + 1,691) i trzeciego w generalce Andrzeja Szepieńca o 0,014 sekundy!

Szczegółowe wyniki  oraz relacje z 11.Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą można znajść na stronie http://www.wysciggorski.pl/  oraz na facebook'u Wyścig Górski - Hill Climb Limanowa

Galeria zdjęć Paweł Flasiński (UMA-Malopolska)

Fot: Powiat Limanowski


Liczba wyświetleń: 4057
Aktualności
Inne
Kultura
Oświata
Sport i turystyka
Biznes
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1 Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1 Odstęp między wierszami
1 Odstęp między paragrafami
1 Odstęp między literami
1 Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne