25 listopada br. wejdą w życie przepisy, które umożliwią zabezpieczenie zmian pokoleniowych w firmach i pozwolą na zachowanie ciągłości działania w przypadku śmierci przedsiębiorcy. Dzięki temu przedsiębiorca może wyznaczyć tzw. zarządcę sukcesyjnego. Taka osoba będzie prowadziła firmę w imieniu następców prawnych przedsiębiorcy do zakończenia postępowania spadkowego.
Wniosek o wpis zarządcy sukcesyjnego przedsiębiorca może złożyć elektronicznie za pośrednictwem systemu CEIDG lub osobiście w wybranym urzędzie gminy. Na
Biznes.gov.pl wyjaśniamy, jak to zrobić. Wpis zarządcy sukcesyjnego następuje przy użyciu formularza CEIDG-ZS, dostępnego na stronie CEIDG od 25 listopada br. w zakładce "Formularze i instrukcje" i dołączenie go do wniosku o zmianę wpisu przedsiębiorcy (CEIDG-1). Dane zarządcy sukcesyjnego będą uwidocznione we wpisie od razu po przetworzeniu wniosku.
Więcej informacji na temat sukcesji, w tym poradnik, jak wpisać zarządcę sukcesyjnego online, znajdą Państwo w serwisie
Biznes.gov.pl/sukcesja.
Liczba wyświetleń: 4024