Wszelkie prawa zastrzeżone
78 zawodników pojawiło się na starcie 8 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Tegoroczna trasa wyścigu liczyła 5493 metry, 302 metry różnicy wzniesień. Do rywalizacji przystąpiło 63 kierowców walczących w GSMP - 34 w FIA EHC ( niektórzy zawodnicy zgłoszeni byli w obu klasyfikacjach). Pojawiła się cała czołówka kierowców z cyklu Mistrzostw Europy z prowadzącymi w swoich kategoriach Simone Faggioli i Nikolą Miljkovicem.
Na starcie pojawili się również wszyscy liczący się w walce o tytuły Mistrzów Polski zawodnicy. Zobaczyliśmy m.in. prowadzącego dotychczas Waldemara Kluzę, drugiego w klasyfikacji generalnej GSMP Andrzeja Szepieńca i trzeciego, Igora Drotara. Na liście startowej znalazł się także prowadzący w Gr. N Rafał Serafinowicz.
Już pierwszy dzień wyścigu obfitował w olbrzymie emocje i nowe rekordy. Paride Macario w swoim podjeździe treningowym przed niedzielną, 7 Rundą FIA EHC (Fia Mistrzostwa Europy w Wyścigach Górskich), pobił rekord trasy Limanowa - Przełęcz pod Ostrą, schodząc poniżej 2 minut. Kierowca bolidu z numerem 2, pokonał trasę w czasie 1:59,889, ze średnią prędkością 164,943 km/h. Z podobnymi prędkościami podróżował po trasie wyścigu urzędujący Mistrz Europy - Simone Faggioli. Niestety w swoim ostatnim tego dnia podjeździe uderzył bokiem auta w barierę ochronną uszkadzając swój bolid.
Drugi dzień Wyścigu również obfitował w emocje i kolejne rekordy. Sobotni rekord trasy ustanowiony przez Macario Paride w porannym podjeździe treningowym kierowca poprawił o ponad sekundę (1:58,601). Dwie godziny później pojechał jeszcze szybciej - 1:57,076. Najlepszym wynikiem cieszył się zaledwie kilka minut, gdyż na tablicy wyników pojawił się czas urzędującego Mistrza Europy, Simone Faggioli 1:56,227. Oficjalny rekord trasy w Limanowej został ustanowiony przez Christiana Merli i wyniósł 1:55,413.
Zawodnicy włoscy zdominowali zmagania w kategorii aut wyścigowych (CAT 2). 7 Rundę FIA EHC wygrał Christiano Merli (IT), na drugim miejscu podium stanął wolniejszy po obu podjazdach wyścigowych zaledwie o 1,091 sekundy Simone Faggioli. Statuetkę za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej odebrał Macario Paride.
W kategorii aut turystycznych (CAT 1) na najwyższym stopniu podium stanął Jaromir Maly (CZE, Mitsubishi Lancer), który wyprzedził drugiego w tej stawce Christiana Schweigera (AUT Mitsubishi Lancer) i trzeciego Antonio Migliuolo (Mitsubishi Lancer).
Ogółem w tej rundzie FIA EHC sklasyfikowano 31 kierowców.
Kibice śledzili również zmagania czołówki polskich kierowców, walczących o punkty Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W pierwszym podjeździe 8 rundy GSMP (samochody turystyczne) najszybciej pojechał Igor Drotar (SK, Skoda Fabia R5), który był szybszy od Waldemara Kluzy (Ford Fiesta) o ok. 0,5 sekundy. Na miejscu trzecim zameldował się Tomasz Myszkier (Porsche 911). Niestety w drugim podjeździe wyścigowym Myszkier rozbił swój pojazd; na szczęście zawodnikowi nic się nie stało. W drugim podjeździe Drotar okazał się bezkonkurencyjny, wyprzedzając Kluzę i DUBAI’a (Mitsubishi Lancer). I w tej kolejności stanęli na podium klasyfikacji generalnej.
W grupie aut wyścigowych podobnie jak dzień wcześniej, najszybszy okazał się Robert Steć (Lola B0250, drugie miejsce zajęła Irena Steć (Gloria C 8) a trzecie Damian Borycki (Radical SR3). W kategorii aut historycznych bezkonkurencyjny okazał się Jerzy Nowakowski (BMW 2002 ti).
Tegoroczny Wyścig górski Limanowa - Przełęcz pod Ostrą należał do udanych również pod względem frekwencji widzów. Słoneczna aura przyciągnęła na trasę rekordowa ilość kibiców, którzy szczelnie wypełnili wszystkie dostępne miejsca wzdłuż trasy.
W uroczystym wręczeniu pucharów uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Gminy Limanowa: Zastępca Wójta Gminy Limanowa – Marian Mąka oraz Kierownik Wydziału Kultury i Promocji – Wojciech Korabik.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L.2016.119.1) informujemy, iż: