Wszelkie prawa zastrzeżone
Czytanie w języku obcym wzbogaca słownictwo i poprawia pisownię, ponieważ czytelnik widzi osadzone w kontekście słowa, wyrażenia i związki wyrazowe, dzięki czemu szybciej je zapamiętuje. Umiejętność czytania w języku obcym daje również dostęp do literatury, która niekoniecznie jest przełożona na nasz język. Czytanie książek w oryginale prowokuje do myślenia w tymże języku oraz daje możliwość poznania kultury i obyczajowości innych krajów.
O tych wszystkich walorach przekonali się uczniowie w Pisarzowej. Gimnazjaliści z klas I zaczęli od czytania readersów, książek dostosowanych do poziomu językowego uczniów, które wypożyczyli w szkolnej bibliotece.
Uczniowie zapoznali się z opowiadaniami amerykańskich pisarzy Washingtona Irvinga i Marka Twaina. Zainspirowani ,,Przygodami Tomka Sawyera” przygotowali wystawę prac plastycznych oraz wcielili się w rolę bohaterów, aby zachęcić pozostałych do czytania.
Uczestnicy koła języka angielskiego oraz internetowego koła języka angielskiego utworzonego w ramach innowacji szkolnej Google-Apps, przygotowując się po raz kolejny do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego ,,FOX”, sięgnęli po następujące lektury: ,,The Short-necked Giraffe”, ,,Gulliver in Lilliput” oraz ,,Oliver Twist”.
Z kolei uczniowie klas III, objęci Programem Youngster, zachęcali do czytania w nagranym przez siebie filmiku ukazującym korzyści czytania oraz wzbogacali wiedzę przyrodniczą, czytając artykuły w języku angielskim w czasopiśmie ,,Odkrywca”.
Gimnazjaliści klasy IB, prezentując swoją ulubioną książkę na godzinie wychowawczej, odkryli, że jednym ze sposobów na nudę jest sięgnięcie po ciekawą książkę. Okazało się również, że wiele ich ulubionych książek pochodzi z krajów anglojęzycznych. Warto więc sięgnąć po książkę w oryginale.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L.2016.119.1) informujemy, iż: