Wszelkie prawa zastrzeżone
Zespół Szkół w Pisarzowej bez wątpienia aplikuje do miana "Szkoły Współpracy"- tytułu, który jest hasłem przewodnim projektu systemowego Ministerstwa Edukacji Narodowej realizowanego w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej.
W poniedziałek 7 marca w placówce zrealizowane zostało kolejne przedsięwzięcie zatytułowane „Szukanie pisanek”, którego celem było wzmocnienie więzi pomiędzy uczniami, rodzicami oraz nauczycielami. Dzięki takim akcjom rodzice i uczniowie mają wpływ na to, jak pracuje, wygląda, funkcjonuje szkoła i jakie zasady w niej obowiązują.
Strategia Rozwoju Kapitału Społecznego 2020 mówi wprost :„szkoła powinna być postrzegana jako instytucja godna zaufania, zakorzeniona w społeczności lokalnej, rozwijająca postawy i kompetencje społeczne uczniów, ale także nauczycieli. Ważną rolę odgrywają tu takie obszary, jak wspieranie samorządności uczniowskiej jako realizacji prawa uczniów do współorganizowania pracy szkoły oraz własnej aktywności, włączenie rodziców jako równorzędnych partnerów w procesy szkolnej demokracji." Przeglądając zdjęcia z akcji "Szukanie pisanek" trudno o lepszą ilustrację tych słów.
Dyrektor szkoły w Pisarzowej Magdalena Strzebońska podkreśla niezykłe zaangażowanie rodziców w szereg inicjatych organizowanych w ramach projektu " Szkoła Współpracy" i to właśnie oni nie zawiedli i tym razem. Po nauce rekolekcyjnej uczniowie przyszli do szkoły, gdzie w klasach rodzice przygotowali smaczne przekąski. Niektóre wyglądały wiosennie, bo na przykład przypominały ptasie gniazdko z kolorowymi jajeczkami, wszystkie zaś na pewno były bardzo smaczne i zdrowe. Następnie uczniowie, nauczyciele i rodzice zebrali się w sali gimnastycznej, gdzie Dyrektor powitała zebranych i przedstawiła plan zabawy. Klasy pierwsze i drugie otrzymały kolorowe koszyki, w których znajdowały się pierwsze wskazówki. W taki sposób rozpoczęły się wiosenne podchody. Uczniowie szukali kolejnych miejsc, gdzie potem rozwiązywali krzyżówki i wykreślanki, układali puzzle, odpowiadali na wielkanocne zgaduj-zgadula oraz szukali drogi w labiryncie lub robili wielkanocne ozdoby. Za poprawne rozwiązanie zadania otrzymywali wielkanocną pisankę. W tym czasie dzieci z klas 3-6 brały udział w sportowych rozgrywkach. Następnie starsi uczniowie udali się na podchody, młodsi zaś – rozpoczęli rywalizację. Zabawę zakończyło grupowe wykonanie świątecznych układanek. Miny uczniów świadczą o tym, że zabawa była naprawdę udana, a szkoła w Pisarzowej bez wątpienia jest "Szkołą Współpracy!"
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L.2016.119.1) informujemy, iż: