Herb Gminy Limanowa Oficjalny serwis
Gminy Limanowa

„Nasza mała Ojczyzna w wymiarze nowoczesnych technologii”

01.06.2014

W dniu 30 maja 2014 roku w Zespole Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Męcinie miał miejsce „Szkolny Festiwal 2.0”. Wydarzenie to stanowiło podsumowanie całorocznych działań szkoły związanych z realizacją ogólnopolskiego programu „ Szkoła z klasą 2.0”. Festiwal swą obecnością uświetnili  Przewodniczący Rady Gminy Limanowa Józef Oleksy, radni powiatu i gminy oraz  przedstawiciele Rady Rodziców.

Uroczystego otwarcia festiwalu dokonała Dyrektor szkoły Maria Lupa. W swym wystąpieniu  wspomniała o głównych założeniach programu oraz korzyściach jakie niesie za sobą wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno- komunikacyjnych w nauczaniu. Podkreśliła również, że edukacja XXI wieku musi zachęcać młodzież  do samodzielnych i twórczych poszukiwań, uczyć kreatywności i operatywności. Koordynator programu Renata Długosz podsumowała działania szkoły podejmowane w ramach programu. Odnosząc się do kolejnych działań nie pominęła zaangażowania uczniów, ich wkładu w realizację licznych zadań a także prowadzenia blogów uczniowskich. Najważniejszym punktem imprezy była prezentacja projektów uczniowskich. Hasło przewodnie festiwalu brzmiało: „ Moja mała Ojczyzna w wymiarze nowoczesnych technologii”. Pokaz otworzyła prezentacja pod tytułem „ Dlaczego warto odwiedzić Męcinę?”. Jej głównym zagadnieniem problemowym było poznanie miejscowości, utrwalenie charakterystycznych miejsc w obiektywie aparatu, poznanie szlaków turystycznych. Zadaniem uczniów było także ukazanie walorów środowiska przyrodniczego, poznanie fauny i flory, zgromadzenie informacji o wybranych obiektach infrastruktury wsi, zaplanowanie i wytyczenie tras rowerowych. Uczestnicy projektu opisali  również obiekty służące na co dzień mieszkańcom Męciny  oraz turystom odwiedzającym wieś. Grupa projektowa przygotowała także prezentację na temat sylwetki  Bronisława Smolenia, znanego działacza społecznego i sportowego z Męciny, producenta profesjonalnych kijów hokejowych cenionych na całym świecie. Uczniowie dostarczyli widzom  informacji na temat formom aktywnego wypoczynku i sportu dostępnych na terenie miejscowości. Kolejny projekt  pod tytułem „Z mroku historii” dotyczył  zabytkowego  kościoła w Męcinie. Uczniowie zebrali informacje, na podstawie których powstał  scenariusz i scenopis przedstawienia, ponadto  zaprojektowali i wykonali kukiełki. Scenografią dla miniatury teatralnej był kościół i jego otoczenie. Efekty pracy uczniów dostarczyły oglądającym ciekawych informacji, zainspirowały do samodzielnych poszukiwań ciekawych spraw z odległej historii. Inna grupa uczniów realizowała projekt pod hasłem  „Dlaczego moje pochodzenie napawa mnie dumą? Skarby Męciny. W prezentacji swojej pracy pokazali Męcinę jako miejsce skrywające prawdziwe perełki architektury. Za najważniejszą z nich uznali  zabytkowy Kościół Parafialny wezwaniem Świętego Antoniego pochodzący z końca XVII wieku. Z pięknym wnętrzem w stylu barokowym. Opisali także  wiele kapliczek przydrożnych, uwzględniając historię ich powstania. Oglądający w prezentacji poznali także  historię szkolnictwa w Męcinie oraz dokonania Zespołu Regionalnego „ Mali Męcinianie”. Realizując projekt uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wiele o historii, kulturze i obyczajach naszej miejscowości. Ważnym punktem festiwalu był występ zespołu „ Mali Męcinianie”, który spotkał się z dużym aplauzem publiczności. Celem kolejnego projektu „ Jaki ślad węglowy zostawiają mieszkańcy naszej miejscowości?” było zbadanie świadomości ekologicznej mieszkańców Męciny oraz określenie  ich tzw. śladu węglowego, który wpływa na globalne ocieplenie. Uczestnicy przygotowali i przeprowadzili ankiety, badali emisję CO2 podczas jazdy samochodem oraz pracy urządzeń elektrycznych w domu. Poznali także aplikację „Kalkulator emisji CO2” i przy jego pomocy obliczyli wpływ statystycznego mieszkańca miejscowości na środowisko. W ramach projektu „Promocja szkoły poprzez film – reklama placówki, czy wymóg czasu?” powstał filmy nakręcony metodą LipDub. Okazał się on świetną formę promocji szkoły, zmotywował uczniów do wspólnej pracy, ukazując szkołę nie tylko z perspektywy szkolnej ławki. Uczniowie zaprezentowali także projekt matematyczny „Jak patrzeć żeby zobaczyć?”, którego głównym zagadnieniem było  kształtowanie wyobraźni przestrzennej. W ramach projektu uczniowie poznali programy umożliwiające wizualizację brył w 3D, budowali modele wielościanów wykorzystując origami modułowe oraz szukali przykładów złudzeń optycznych, którym często ulegają nasze oczy i mózg. Po części oficjalnej gimnazjaliści uczestniczyli w zajęciach warsztatowych zaś młodsze koleżanki i  koledzy obejrzeli przedstawienie kukiełkowe „Pinokio”. Dla uczniów przygotowano degustację zdrowych kanapek, wypieków, sałatek owocowych. Nie obyło się bez lodów, soków i waty cukrowej. Dla chętnych  uczniów przygotowano również konkurs plastyczny „ Moja miejscowość na ekranie komputera”. Na zakończenie wszyscy bawili się na dyskotece. Należy podkreślić, że realizacja poszczególnych projektów z zastosowaniem nowoczesnych technologii  informacyjno- komunikacyjnych była możliwa dzięki bardzo dobremu wyposażeniu placówki w nowoczesny sprzęt multimedialny.

 

W dniu 30 maja 2014 roku w Zespole Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Męcinie miał miejsce „Szkolny Festiwal 2.0”. Wydarzenie to stanowiło podsumowanie całorocznych działań szkoły związanych z realizacją ogólnopolskiego programu „ Szkoła z klasą 2.0”. Festiwal swą obecnością uświetnili  Przewodniczący Rady Gminy Limanowa Józef Oleksy, radni powiatu i gminy oraz  przedstawiciele Rady Rodziców.

Uroczystego otwarcia festiwalu dokonała Dyrektor szkoły Maria Lupa. W swym wystąpieniu  wspomniała o głównych założeniach programu oraz korzyściach jakie niesie za sobą wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno- komunikacyjnych w nauczaniu. Podkreśliła również, że edukacja XXI wieku musi zachęcać młodzież  do samodzielnych i twórczych poszukiwań, uczyć kreatywności i operatywności. Koordynator programu Renata Długosz podsumowała działania szkoły podejmowane w ramach programu. Odnosząc się do kolejnych działań nie pominęła zaangażowania uczniów, ich wkładu w realizację licznych zadań a także prowadzenia blogów uczniowskich. Najważniejszym punktem imprezy była prezentacja projektów uczniowskich. Hasło przewodnie festiwalu brzmiało: „ Moja mała Ojczyzna w wymiarze nowoczesnych technologii”. Pokaz otworzyła prezentacja pod tytułem „ Dlaczego warto odwiedzić Męcinę?”. Jej głównym zagadnieniem problemowym było poznanie miejscowości, utrwalenie charakterystycznych miejsc w obiektywie aparatu, poznanie szlaków turystycznych. Zadaniem uczniów było także ukazanie walorów środowiska przyrodniczego, poznanie fauny i flory, zgromadzenie informacji o wybranych obiektach infrastruktury wsi, zaplanowanie i wytyczenie tras rowerowych. Uczestnicy projektu opisali  również obiekty służące na co dzień mieszkańcom Męciny  oraz turystom odwiedzającym wieś. Grupa projektowa przygotowała także prezentację na temat sylwetki  Bronisława Smolenia, znanego działacza społecznego i sportowego z Męciny, producenta profesjonalnych kijów hokejowych cenionych na całym świecie. Uczniowie dostarczyli widzom  informacji na temat formom aktywnego wypoczynku i sportu dostępnych na terenie miejscowości. Kolejny projekt  pod tytułem „Z mroku historii” dotyczył  zabytkowego  kościoła w Męcinie. Uczniowie zebrali informacje, na podstawie których powstał  scenariusz i scenopis przedstawienia, ponadto  zaprojektowali i wykonali kukiełki. Scenografią dla miniatury teatralnej był kościół i jego otoczenie. Efekty pracy uczniów dostarczyły oglądającym ciekawych informacji, zainspirowały do samodzielnych poszukiwań ciekawych spraw z odległej historii. Inna grupa uczniów realizowała projekt pod hasłem  „Dlaczego moje pochodzenie napawa mnie dumą? Skarby Męciny. W prezentacji swojej pracy pokazali Męcinę jako miejsce skrywające prawdziwe perełki architektury. Za najważniejszą z nich uznali  zabytkowy Kościół Parafialny wezwaniem Świętego Antoniego pochodzący z końca XVII wieku. Z pięknym wnętrzem w stylu barokowym. Opisali także  wiele kapliczek przydrożnych, uwzględniając historię ich powstania. Oglądający w prezentacji poznali także  historię szkolnictwa w Męcinie oraz dokonania Zespołu Regionalnego „ Mali Męcinianie”. Realizując projekt uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wiele o historii, kulturze i obyczajach naszej miejscowości. Ważnym punktem festiwalu był występ zespołu „ Mali Męcinianie”, który spotkał się z dużym aplauzem publiczności. Celem kolejnego projektu „ Jaki ślad węglowy zostawiają mieszkańcy naszej miejscowości?” było zbadanie świadomości ekologicznej mieszkańców Męciny oraz określenie  ich tzw. śladu węglowego, który wpływa na globalne ocieplenie. Uczestnicy przygotowali i przeprowadzili ankiety, badali emisję CO2 podczas jazdy samochodem oraz pracy urządzeń elektrycznych w domu. Poznali także aplikację „Kalkulator emisji CO2” i przy jego pomocy obliczyli wpływ statystycznego mieszkańca miejscowości na środowisko. W ramach projektu „Promocja szkoły poprzez film – reklama placówki, czy wymóg czasu?” powstał filmy nakręcony metodą LipDub. Okazał się on świetną formę promocji szkoły, zmotywował uczniów do wspólnej pracy, ukazując szkołę nie tylko z perspektywy szkolnej ławki. Uczniowie zaprezentowali także projekt matematyczny „Jak patrzeć żeby zobaczyć?”, którego głównym zagadnieniem było  kształtowanie wyobraźni przestrzennej. W ramach projektu uczniowie poznali programy umożliwiające wizualizację brył w 3D, budowali modele wielościanów wykorzystując origami modułowe oraz szukali przykładów złudzeń optycznych, którym często ulegają nasze oczy i mózg. Po części oficjalnej gimnazjaliści uczestniczyli w zajęciach warsztatowych zaś młodsze koleżanki i  koledzy obejrzeli przedstawienie kukiełkowe „Pinokio”. Dla uczniów przygotowano degustację zdrowych kanapek, wypieków, sałatek owocowych. Nie obyło się bez lodów, soków i waty cukrowej. Dla chętnych  uczniów przygotowano również konkurs plastyczny „ Moja miejscowość na ekranie komputera”. Na zakończenie wszyscy bawili się na dyskotece. Należy podkreślić, że realizacja poszczególnych projektów z zastosowaniem nowoczesnych technologii  informacyjno- komunikacyjnych była możliwa dzięki bardzo dobremu wyposażeniu placówki w nowoczesny sprzęt multimedialny.

 



Liczba wyświetleń: 1547
Aktualności
Inne
Kultura
Oświata
Sport i turystyka
Biznes
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1 Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1 Odstęp między wierszami
1 Odstęp między paragrafami
1 Odstęp między literami
1 Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne